WebElektronika

Projekt (PIC32) létrehozása MPLABX fejlesztőkörnyezetben

person access_time 2014.09.04.
A Microchip által javasolt fejlesztőkörnyezet az MPLABX, amely felváltja az MPlab-ot. Használata nehézkesnek tűnhet, ezért megnézzük ennek az IDE környezetnek a használatát, készítünk egy egyszerű projektet, amely egy PIC32 mikrovezérlőre épül.


 

Nézzük meg a méltán népszerű Microchip legújabb fejlesztőkörnyezetét, amelynek segítségével kényelmesen tudunk mikrovezérlős alkalmazásokat készíteni. Egy korábbi cikkünk az MPLab használatát mutatta be.
 

Töltsük le az MPLABX keretkörnyezetet, majd telepítsük az XC32-es fordítót is.
 

Ezután indítsuk el az "mplab_ide.exe"-t és a következő kép fogad minket (1. ábra).


1. ábra   Az MPLABX bejelentkezési ablaka
 

Hozzun létre egy új projektet, ennek a lehetősége a File menüben található. Az ekkor megjelenő projektablakban tudjuk beállítani a leendő projektünk tulajdonságait, felépítését (2. ábra).


2. ábra   Projektbeállítások
 

Először beállítjuk, hogy microhip-es alkalmazást fogunk készíteni, ekkor választjuk ki a "Standalone Project" lehetőséget is.

Ezután kerül sor a konkrét mikrovezérlőcsaládnak, illetve az adott típus egyik képviselőjének a kiválasztására is (3. ábra). Ebben a cikkben a PIC32MX795F512L mikrovezérlőt használjuk fel, ennek egyik oka az, hogy a Mikroelektronika cégnek a tesztpaneljét használjuk fel.


3. ábra   A PIC32MX795F512L kiválasztása
 

Ezután kiválaszthatjuk azt, hogy milyen fejlesztőeszközt szeretnénk később felhasználni. Bejelölhetjük a PICKIT3-at, de akár a Simulatort is, ez később módosítható (4. ábra).


4.   A PICKIT3 programozó kiválasztása
 

A következő lépésben megadjuk az előbb telepített XC32-es fordítót, ezt fogjuk majd használni, amikor az alkalmazásunkat lefordítjuk hex kóddá (5. ábra).


5. ábra   Az XC32-es fordító kiválasztása
 

Lassan a vége felé járunk már az alkalmazásunk létrehozásánál, már csak a nevét és a fizikai helyét kell megadnunk a projekt lapon (6. ábra).


6. ábra   Az elérési útvonal és a név megadása
 

Létre is jön ezután a projektünk váza, láthatjuk a "készen kapott" file-okat (7. ábra), illetve a különböző tájékoztatás (pl.: memóriafoglalás) is a rendelkezésünkre áll (8. ábra).


7. ábra   A projektünk felépítése
 

 


8. ábra   Projektünk memóriafoglalása
 

Álljunk rá a projekt nevére és az egér jobb klikkjének hatására új file-t tudunk felvenni az alkalmazásunkba. Ez az új "C" file fogja tartalmazni a main() függvényünket (9. ábra).


9. ábra   Új file felvétele
 

Ha sikerrel jártunk, akkor a következő kép fogad minket (10. ábra).


10. ábra   A main() függvény
 

Írjuk be a szövegszerkesztőbe a következő kódot. 

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <p32xxxx.h>

int main(int argc, char** argv) {

    DDPCONbits.JTAGEN = 0;
    TRISA = 0x0000;
    LATA = 0xAAAA;
    while(1);
    return (EXIT_SUCCESS);
}

 

A DDPCON regiszterben találjuk a JTAG engedélyezésének a lehetőségét. Ezt funkciót tiltjuk a nulla értékadással.

Ezután az "A" port irányát kimenetre állítjuk (TRISA = 0x0000), majd 0xAAAA értéket tesszük ki az "A" portra. Tekintettel arra, hogy a main() int típusú, ezért kell a return.
 

Most már csak a hex file-t kell elkészítenünk, amelyet vagy a menüből érünk el, vagy az F6 megnyomásával (11. ábra).


11. ábra   A projektünk lefordítása hex file-ba