Indítsuk el a Visual Studio-t, majd hozzunk létre egy Console projektet (1. ábra).
1. ábra ConsoleApplication létrehozása
Ahhoz, hogy le tudjuk kérdezni a hálózati kártyával kapcsolatos információkat, fel kell vennünk a System.Net.NeworkInformation szerelvényt.
using System.Net.NetworkInformation;
A GetNetworkInformations() metódus segítségével tudjuk a különböző adatokat kiíratni a konzolablakba. Először létrehozunk egy "ni" nevű gyűjteményt a GetAllNetworkInterfaces() metódus meghívásával.
Ezután a gyűjteményt bejárjuk a foreach ciklus segítségével. A foreach ciklus "ad" változójának nem kötelező megadni a típusát, használhatjuk helyette az anonim típust is.
A gyűjtemény bejárásával végig megyünk az összes item-en, és az item-ek néhány tulajdonságát kiírjuk a WriteLine() metódus segítségével.
class Program
{
public static void GetNetworkInformations()
{
NetworkInterface[] ni = NetworkInterface.GetAllNetworkInterfaces();
foreach (var ad in ni)
{
Console.WriteLine("Név : " + "\t\t" + ad.Name + "\n" +
"Leírás : " + "\t" + ad.Description + "\n" +
"MAC cím : " + "\t" + ad.GetPhysicalAddress() + "\n" +
"Id : " + "\t\t" + ad.Id + "\n" +
"Multicast : " + "\t" + ad.SupportsMulticast + "\n" +
"Típus : "+ "\t" + ad.NetworkInterfaceType);
Console.WriteLine("\n-----------------------------------\n");
}
}
static void Main(string[] args)
{
IPGlobalProperties ipgp = IPGlobalProperties.GetIPGlobalProperties();
Console.WriteLine("Gép neve : " + ipgp.HostName);for (int i = 0; i < 11 + ipgp.HostName.Count(); i++)
{
Console.Write("*");
}
Console.WriteLine();GetNetworkInformations();
Console.ReadLine();
}
}
A Main() metódusban kiírjuk először a számítógépünknek a nevét, amelyet (és néhány egyéb tulajdonságot) a GetIPGlobalProperties() metódus meghívásával kapunk meg.
A for ciklus segítségével annyi csillagot írunk ki a konzolablakba, amennyi a felette kiírandó szöveg. A "Gép neve : " 11 karakter, a maradék karakterek számát (amely a gép nevét tartalmazza) a Count() metódus segítségével kapjuk meg.
Futtassuk debug (F5) módban az alkalmazásunkat, és a konzolablakban megkapjuk a hálózati kártyáink néhány adatát (2. ábra).
2. ábra A futási eredmény (kattints a képre)
Ebben a cikkben bemutatjuk a metódusok alapjait. Nem érintjük viszont például a túlterhelést, ezt egy következő részben tekintjük át.. . . .
A sorozatunknak ebben a részében átnézzük általánosságban az osztályok alapjait egy konzolalkalmazás segítségével. A konstruktorok viszont a következő részben kerülnek bemutatásra.. . . .
Ebben a cikkben megismerjük a C# nyelv által használt változók nagy részét. Nézünk egy példát a típuskonverzióra.. . . .